Co obejmują niniejsze warunki?
Wiemy, że kuszące jest pominięcie niniejszych Warunków użytkowania, ale ważne jest, aby ustalić, czego możesz oczekiwać od nas, kupując produkty i usługi BALKONISTA, oraz czego my oczekujemy od Ciebie.
Niniejsze Warunki świadczenia usług odzwierciedlają sposób działania firmy BALKONISTA, przepisy prawne mające zastosowanie do naszej firmy oraz pewne zasady, które zawsze uważaliśmy za słuszne. W rezultacie niniejsze Warunki pomagają określić relacje między firmą BALKONISTA a Państwem w trakcie korzystania z naszych usług.
Poniżej znajdziesz zasady korzystania ze sklepu internetowego Balkonista dostępnego pod adresem https://balkonista.pl/ nazywanego dalej Sklepem. Strona internetowa znajdująca się pod tym adresem należy do Balkonista OÜ, a dokument ten nazywamy dalej Regulaminem. Jeśli piszemy w formie „my” (Nasze, Nasz) – mamy na myśli Balkonista. Dotyczy to również zdań, gdy używamy słów takich jak np. „płacimy”, „przesyłamy”, „realizujemy”. Jeśli piszemy w formie „Ty” (Ciebie, Ci, Twój, itp.) – mamy na myśli Klienta. Dotyczy to również zdań, gdy używamy słów takich jak np. „zobowiązujesz się”, „możesz”, „informujesz”.
Ogólne warunki korzystania ze sklepu
Nasz Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 Ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. 2020.344 t.j.). i określa zasady korzystania ze Sklepu, a w szczególności:
- zasady dokonywania korzystania ze sklepu Balkonista,
- warunki i zasady składania zamówień na produkty dostępne w sklepie Balkonista,
- warunki i zasady dostarczania Klientom zamówionych produktów,
- warunki i zasady dokonywania płatności,
- uprawnienia Klienta do anulowania zamówienia oraz odstąpienia od umowy,
- zasady składania oraz rozpatrywania reklamacji,
a także inne Twoje i nasze uprawnienia i obowiązki.
Zasady korzystania ze sklepu BALKONISTA
Do korzystania ze Sklepu niezbędne są:
- komputer/ tablet/ telefon z dostępem do Internetu,
- przeglądarka internetowa typu Internet Explorer w wersji 8 lub nowszej, Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Safari z włączoną obsługą aplikacji JavaScript,
- aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail).
Jeśli chcesz dokonać zakupów w naszym Sklepie musisz zapoznać się wcześniej z Regulaminem i zaakceptować go.
Sklep Balkonista jest prowadzony przez firmę Balkonista OÜ z siedzibą pod adresem Järvevana tee 9, 11314, Tallinn, Estonia. Numer rejestracji: 17240122.
Obowiązuje Cię zakaz dostarczania nam treści o charakterze bezprawnym oraz korzystania ze Sklepu w sposób zakłócający jego funkcjonowanie lub uciążliwy dla nas lub innych Klientów.
Możesz uzyskać dostęp do Regulaminu Sklepu w każdym czasie za pośrednictwem odsyłacza zamieszczonego na stronie Sklepu pod adresem https://plantsforhumans.com/pages/regulamin oraz pobrać go, zapisać i wydrukować.
Informacje o produktach podane na stronie Sklepu stanowią ofertę, w rozumieniu art. 66 Kodeksu Cywilnego. Oznacza to, że wysłanie przez Ciebie Zamówienia stanowi oświadczenie woli zawarcia z nami umowy sprzedaży wybranych przez Ciebie produktów. Umowę zostaje zawarta z momentem potwierdzenia otrzymania Zamówienia przez nas. Po zawarciu umowy, otrzymasz wiadomość e-mail zawierającą potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia, w tym informacje o zakupionych produktach, cenie i terminie dostawy.
Produkty, które oferujemy w Sklepie mogą się nieznacznie różnić od tych widocznych na zdjęciach na stronie internetowej, zwłaszcza w przypadku roślin doniczkowych. Dokładamy wszelkich starań, żeby wyświetlać kolory i zdjęcia naszych produktów tak dokładnie, jak to możliwe. Niestety nie możemy zagwarantować, że wyświetlacz twojego komputera dokładnie odda kolory oferowanych przez nas produktów.
Wybranie niektórych opcji na stronie internetowej Sklepu może spowodować przekierowanie do zewnętrznych stron internetowych, takich jak strony operatorów płatności. Regulamin dotyczy wyłącznie strony internetowej Sklepu i nie ma zastosowania do innych stron internetowych.
Składanie zamówień i zawarcie umowy
W celu złożenia Zamówienia musisz wejść na stronę internetową www.balkonista.pl, dokonać wyboru towarów, podejmując kolejne kroki w oparciu o wyświetlane Ci komunikaty oraz informacje dostępne na Stronie.
Wybór produktów, które chcesz kupić jest dokonywany poprzez ich dodanie do koszyka.
W trakcie składania Zamówienia – do momentu naciśnięcia przycisku „Zapłać teraz” lub „PayPal”, “Shop Pay”, “G Pay” – masz możliwość zmiany wybranych produktów, ich ilości lub modyfikacji wprowadzonych danych. W tym celu należy kierować się wyświetlanymi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na Stronie.
Po wybraniu opcji „Dalej” na stronie koszyka zostaniesz poproszony o:
- uzupełnienie formularza Zamówienia o niezbędne dane, w szczególności Twoje dane teleadresowe;
- wybór opcji płatności;
- sprawdzenie podsumowania zamówienia, w tym całkowitej ceny i szczegółowych informacji o wybranych produktach, po wprowadzeniu wszystkich niezbędnych danych;
- zaakceptowanie i wysłanie Zamówienia, klikając przycisk „Zapłać teraz”.
Składając Zamówienie możesz całkowicie dobrowolnie pozwolić nam zapamiętać Twoje dane dla kolejnych Zamówień. Pozwoli nam to w przyszłości przyspieszyć proces uzupełniania formularza Zamówienia.
Składając Zamówienie, składasz nam ofertę zawarcia umowy sprzedaży wybranych przez Ciebie produktów, na warunkach wskazanych w Zamówieniu.
Do zawarcia umowy sprzedaży pomiędzy nami dochodzi po potwierdzeniu przez nas otrzymania i przyjęcia do realizacji Zamówienia.
Utrwalanie, zabezpieczanie i udostępnianie treści zawartej umowy sprzedaży następuje za pośrednictwem systemu sprzedażowego Sklepu oraz wysyłane jest na Twój adres e-mail, podany przez Ciebie podczas składania Zamówienia. W konsekwencji zostanie Ci przekazany cyfrowy dokument potwierdzający zawarcie umowy wraz z jej treścią.
Jeśli nie jesteś Konsumentem to w zakresie zawartych przez nas umów ponosimy odpowiedzialność tylko w przypadku umyślnego wyrządzenia CI szkody i w granicach rzeczywiście poniesionych przez Ciebie strat.
Płatność i dostawa
Oferujemy kilka bezpiecznych opcji płatności dla Twojej wygody:
- Płatności kartą: akceptujemy karty Visa, MasterCard i American Express za pośrednictwem naszego bezpiecznego systemu płatności;
- Zybkie metody płatności: Apple Pay, Google Pay, Shop Pay i PayPal. Metody te pozwalają na szybkie sfinalizowanie zakupu przy użyciu zapisanych danych uwierzytelniających;
- Lokalne metody płatności: Blik i PayU są dostępne za pośrednictwem naszych zintegrowanych dostawców.
Oferujemy dostawę na terenie Warszawy i okolic realizowaną przez zespół Balkonisty.
Oferujemy dostawę produktów wyłącznie na terenie Warszawy i jej przedmieść.
Termin realizacji Zamówienia wynosi od 48 do 72 godzin od daty złożenia Zamówienia. Dostawy kompozycji kwiatowych realizowane są od poniedziałku do soboty.
Jeśli produkt zostanie dostarczony z widocznymi uszkodzeniami powstałymi podczas transportu, prosimy o niezwłoczne zgłoszenie tego faktu pocztą elektroniczną na adres info@balkonista.pl.
Ostateczna kwota do zapłaty przez Użytkownika składa się z ceny produktu oraz kosztów wysyłki. Koszty wysyłki i płatności są zawsze widoczne w formularzu Zamówienia, na etapie składania Zamówienia oraz w podsumowaniu Zamówienia.
Podane przez nas ceny w polskich złotych są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT).
Jeśli jesteś przedsiębiorcą i wpisałeś odpowiednie dane w formularzu Zamówienia to na Twoją prośbę wystawimy Ci fakturę VAT. Jeśli jesteś Konsumentem to sprzedaż jest dokumentowana za pomocą paragonów. Faktury i paragony doręczamy w formie elektronicznej wysyłanej na adres email podany w trakcie składania Zamówienia.
Odstąpienie od umowy
Zgodnie z art. 38 pkt. 4 ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta informujemy Cię, że nie przysługuje Ci prawo odstąpienia od umowy sprzedaży roślin ze względu na to, że jest to towar ulegający szybkiemu zepsuciu i mający krótki termin przydatności.
Masz prawo odstąpić od umowy sprzedaży bez podawania przyczyny w terminie czternastu (14) dni kalendarzowych w przypadku innych niż rośliny produktów. Postanowienia tej sekcji mają zastosowanie tylko do Konsumentów.
Bieg 14-dniowego okresu na odstąpienie od umowy sprzedaży rozpoczyna się: od dnia odebrania Zamówienia przez Ciebie lub przez innego domownika pod wskazanym w Zamówieniu adresem.
Aby skorzystać z prawa do odstąpienia musisz nam złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży. Oświadczenie może (ale nie musi) zostać złożone z wykorzystaniem formularza, który stanowi Załącznik nr 1 do Regulaminu.
Oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży możesz nam złożyć:
- wysyłając je pocztą lub kurierem wraz z produktem na nasz adres;
- na adres email: info@balkonista.pl
Jeżeli oświadczenie o odstąpieniu zostanie złożone za pomocą wiadomości e-mail, niezwłocznie potwierdzimy otrzymanie informacji o odstąpieniu za pomocą zwrotnej wiadomości e-mail przesłanej na Twój adres podany w oświadczeniu.
Żeby zachować 14-dniowy termin na skorzystanie z prawa odstąpienia wystarczy, że wyślesz nam swoje oświadczenie przed upływem tego terminu w dowolny sposób wskazany powyżej.
Skutkiem skorzystania przez Ciebie z prawa odstąpienia jest to, że umowę sprzedaży uznaje się za niezawartą.
Jeżeli zdecydujesz się odstąpić od umowy sprzedaży to:
- zwrócimy Ci niezwłocznie, tj. nie później niż w terminie czternastu (14) dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu wszystkie dokonane przez Ciebie płatności, w tym koszty dostarczenia przez nas produktów;
- płatność zwrócimy na rachunek bankowy podany w formularzu zwrotu;
- będziesz zobowiązany niezwłocznie, nie później niż czternastego (14) dnia od dnia, w którym poinformował nas o odstąpieniu od umowy sprzedaży, zwrócić nam produkty, odsyłając je na nasz adres. Termin zwrotu jest zachowany, jeżeli odeślesz nam produkt przed upływem terminu czternastu (14) dni;
- koszty zwrotu produktów w związku z odstąpieniem od umowy sprzedaży będziesz musiał ponieść samodzielnie;
- możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do chwili otrzymania od Ciebie produktów z powrotem lub dostarczenia przez Ciebie, dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej;
- pamiętaj, że jeżeli produkty dotrą do nas uszkodzone lub zniszczone możemy zwrócić Ci część środków, która odpowiada wartości uszkodzenia lub w ogóle odmówić zwrotu w przypadku zniszczenia.
Ochrona danych osobowych
Zasady przetwarzania Twoich danych osobowych określa Polityka Prywatności.
Polityka Prywatności stanowi integralną część niniejszego Regulaminu.
Reklamacje
Masz zawsze prawo złożyć reklamację na nasze produkty lub funkcjonowanie Sklepu:
- na piśmie, na nasz adres;
- na adres e-mail: info@balkonista.pl
Twoja reklamacja powinna obejmować:
- informacje dotyczące produktu lub funkcjonowania Sklepu, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady lub opisu zaistniałej sytuacji;
- określenie żądania dotyczącego sposobu usunięcia wady lub rozwiązania zaistniałej sytuacji;
- podanie Twoich danych kontaktowych.
Jeśli zdecydujesz się wykonać swoje uprawnienia z tytułu rękojmi, to o ile uznamy to za niezbędne do rozpatrzenia reklamacji, będziesz zobowiązany dostarczyć nam wadliwy produkt na nasz koszt, na nasz adres.
Zobowiązujemy się podejmować odpowiednie działania w celu zapewnienia poprawnego działania Sklepu i usunąć w rozsądnym terminie wszelkie zgłoszone usterki techniczne.
Zobowiązujemy się ustosunkować do Twojej reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie czternastu (14) dni od dnia jej złożenia.
Rozwiązywanie sporów
Informujemy Cię, że istnieją możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Skorzystanie z nich ma charakter dobrowolny i może mieć miejsce wyłącznie, gdy My i Ty wyrazimy na to zgodę.
Jako Konsument możesz zwrócić się z wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich dotyczących zawartej umowy sprzedaży do Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej.
Jako Konsument możesz również wystąpić z wnioskiem o rozpoznanie sporu dotyczącego zawartej Umowy sprzedaży przez stały sąd polubowny działający przy wojewódzkim inspektoracie Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej.
Komisja Europejska udostępnia również platformę do internetowego rozstrzygania sporów pomiędzy Konsumentami i Przedsiębiorcami (platforma ODR). Jest ona dostępna pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Szczegółowe informacje dotyczące sposobu rozstrzygania sporów, w tym możliwości skorzystania przez Ciebie, jako Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji, dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych wojewódzkich inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod adresem internetowym: https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php.
W przypadku, gdy jakiekolwiek postanowienie tego Regulaminu zostanie uznane za niezgodne z prawem, nieważne lub niewykonalne, takie postanowienie będzie jednak wykonalne w maksymalnym zakresie dozwolonym przez obowiązujące prawo, a niewykonalna część będzie uważana za oddzieloną od niniejszych Warunków. Takie ustalenie nie wpływa na ważność i wykonalność pozostałych postanowień.
Zmiany regulaminu
Możemy zmienić Regulamin w przypadku zmiany przepisów prawa, która wymusza aktualizację Regulaminu.
Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 14.05.2025.
Kontakty
Możesz się z nami skontaktować poprzez:
- e-mail: info@balkonista.pl
- wysyłając SMS na WhatsApp / Telegram 789 412 464
Odpowiadamy od poniedziałku do soboty w godzinach 09:00-17:00.
Postanowienia końcowe
Regulamin podlega przepisom prawa polskiego.
Jeśli jesteś Konsumentem wszelkie spory powstałe na tle stosowania, wykonywania lub interpretowania Regulaminu rozstrzygać będą właściwe sądy powszechne Rzeczypospolitej Polskiej.
Jeśli nie jesteś Konsumentem wszelkie spory powstałe na tle stosowania, wykonywania lub interpretowania Regulaminu rozstrzygać będzie sąd powszechny właściwy dla naszej siedziby
